Jak wynika z danych CMR, w kwietniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10.9% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 5,4% w porównaniu z kwietniem 2021 r.
W kwietniu rozpoczął się sezon na kawy mrożone RTD (ready to drink), który potrwa do końca lata. Polacy polubili kawę na zimno, która w 2021 r. w sklepach małoformatowych zaliczyła wzrost sprzedanej liczby opakowań aż o 27%.
Sery twarogowe naturalne cieszą się stałym poziomem zainteresowania konsumentów w ciągu roku. Jednak sprzedaż segmentu serów twarogowych do pieczenia wygląda nieco inaczej, gdyż pozostaje silnie skorelowana z okresami świątecznymi – to produkty, które cieszą się dużą popularnością w ciągu całego roku, jednak ich pik sprzedażowy przypada w okresie świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia. Należy pamiętać […]
Jak wynika z danych CMR, wartość sprzedaży kiełbas paczkowanych w sklepach małego formatu od maja do sierpnia 2021 r. była równa sumie sprzedaży z pozostałych 8 miesięcy ubiegłego roku.
Lato to okres najlepszej sprzedaży jogurtów pitnych. Warto zatem przyjrzeć się temu, jak ta kategoria produktowa radziła sobie w sklepach małoformatowych do 300 m2 w 2021 r. Czy w tym roku możemy spodziewać się jeszcze lepszych wyników?
Inwazja Rosji na Ukrainę sprawiła, że kolejne sieci handlowe zaczęły wycofywać ze swojej oferty produkty pochodzące z Rosji i Białorusi. Jak w praktyce wyglądał zatem bojkot rosyjskich produktów w sklepach w Polsce?
Jak wynika z danych CMR, w marcu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 7,7% w porównaniu z marcem 2021 r.
Okres Wielkanocy to czas rosnącej sprzedaży majonezu — kategorii produktowej, w której konsumenci mają własne, trudne do zmiany przyzwyczajenia. Choć to kategoria, w której dominuje jeden producent, silne sentymenty wśród kupujących budzą także lokalne marki kojarzone z konkretnym regionem. – Konsumenci mogą wybierać z trzech wariantów, najczęściej mają do wyboru klasyczne majonezy, o wiele rzadziej […]
Materiał autorstwa Julii Kijo, Analityka danych sprzedażowych w CMR, który został opublikowany w kwietniowym wydaniu „Poradnika Handlowca”.
Przed świętami wielkanocnymi ceny w sklepach małoformatowych do 300 m2 powierzchni rosły – często w tempie dwucyfrowym, czasem nawet wysoko dwucyfrowym – w porównaniu z marcem 2021.