EN

Artykuł

Artykuł
Komentarz: sprzedaż serów twarogowych w sklepach małoformatowych
18 maja, 2022

Sery twarogowe naturalne cieszą się stałym poziomem zainteresowania konsumentów w ciągu roku. Jednak sprzedaż segmentu serów twarogowych do pieczenia wygląda nieco inaczej, gdyż pozostaje silnie skorelowana z okresami świątecznymi – to produkty, które cieszą się dużą popularnością w ciągu całego roku, jednak ich pik sprzedażowy przypada w okresie świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia. Należy pamiętać […]

Artykuł
Sezon grillowy: jak wygląda sprzedaż kiełbas w sklepach? (Analiza)
16 maja, 2022

Jak wynika z danych CMR, wartość sprzedaży kiełbas paczkowanych w sklepach małego formatu od maja do sierpnia 2021 r. była równa sumie sprzedaży z pozostałych 8 miesięcy ubiegłego roku. 

Artykuł
Analiza: Sprzedaż jogurtów pitnych w sklepach małoformatowych
11 maja, 2022

Lato to okres najlepszej sprzedaży jogurtów pitnych. Warto zatem przyjrzeć się temu, jak ta kategoria produktowa radziła sobie w sklepach małoformatowych do 300 m2 w 2021 r. Czy w tym roku możemy spodziewać się jeszcze lepszych wyników?

Artykuł
Jak duży był bojkot rosyjskich produktów w sklepach w Polsce?
10 maja, 2022

Inwazja Rosji na Ukrainę sprawiła, że kolejne sieci handlowe zaczęły wycofywać ze swojej oferty produkty pochodzące z Rosji i Białorusi. Jak w praktyce wyglądał zatem bojkot rosyjskich produktów w sklepach w Polsce?

Artykuł
Trendy sprzedaży w sklepach małoformatowych (marzec 2022 r.)
20 kwietnia, 2022

Jak wynika z danych CMR, w marcu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 7,7% w porównaniu z marcem 2021 r.

Artykuł
Wielkanoc: Jak w tym okresie wygląda sprzedaż majonezu?
16 kwietnia, 2022

Okres Wielkanocy to czas rosnącej sprzedaży majonezu — kategorii produktowej, w której konsumenci mają własne, trudne do zmiany przyzwyczajenia. Choć to kategoria, w której dominuje jeden producent, silne sentymenty wśród kupujących budzą także lokalne marki kojarzone z konkretnym regionem. – Konsumenci mogą wybierać z trzech wariantów, najczęściej mają do wyboru klasyczne majonezy, o wiele rzadziej […]

Artykuł
Analiza CMR: sprzedaż wody w sklepach małoformatowych, kioskach i salonikach prasowych
15 kwietnia, 2022

Materiał autorstwa Julii Kijo, Analityka danych sprzedażowych w CMR, który został opublikowany w kwietniowym wydaniu „Poradnika Handlowca”.

Artykuł
Analiza: Jak zmieniły się ceny w sklepach na Wielkanoc? Co zdrożało?
14 kwietnia, 2022

Przed świętami wielkanocnymi ceny w sklepach małoformatowych do 300 m2 powierzchni rosły – często w tempie dwucyfrowym, czasem nawet wysoko dwucyfrowym – w porównaniu z marcem 2021.

Artykuł Raport
Analiza CMR: Jak wojna w Ukrainie wpływa na sprzedaż w sklepach w Polsce?
5 kwietnia, 2022

Wojna w Ukrainie zaczęła się ponad miesiąc temu. Od samego jej początku widać było, że Polacy otworzyli szeroko swoje serca i portfele, pomagając na wiele sposobów.

Artykuł
Wpływ akcyzy na sprzedaż wódki w sklepach małoformatowych
22 marca, 2022

„Nabywcy najtańszych wódek najbardziej ograniczyli swoje zakupy, wolumen sprzedaży wódek z segmentu ekonomicznego spadł aż o 17 proc.” – mówi Elżbieta Szarejko, analityk Centrum Monitorowania Rynku w artykule dziennika „Rzeczpospolita”.