Wartość sprzedaży musów owocowych – z pominięciem produktów dla niemowląt – w sklepach małoformatowych do 300 m2 w pierwszym kwartale 2022 roku wzrosła o ponad 41% w stosunku do pierwszego kwartału roku 2021. Jakie są przyczyny tak dużych wzrostów sprzedaży?
Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w czerwcu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7,9% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 1,4% w porównaniu z czerwcem 2021 r.
W sklepach o powierzchni do 300 mkw. piwo stanowi 12 proc. obrotów pod względem wartości i 24 proc. – liczby transakcji – wynika z najnowszych danych CMR. W ujęciu wartościowym wyżej stoją tylko papierosy, ale piwo nie ma sobie równych w liczbie transakcji.
Jak wynika z danych CMR, produkty z certyfikatem bio są dostępne w coraz większej liczbie sklepów małoformatowych do 300 m2, jednak ich udział w całkowitej sprzedaży nie przekracza nawet 1%
Sprzedaż kefiru w 2021 r. w małych sklepach o 7% niższa niż w 2020 r. Dla porównania w kanale supermarketów sprzedaż kefiru nie zmieniła się w tym okresie.
W małych sklepach kategoria deserów mlecznych jest zdominowana przez markę Monte (Zott) i to tej marce przypada blisko 52% udziałów w wartości sprzedaży tej kategorii w sklepach małego formatu — mówi dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager w CMR.
CMR oraz portale Gazeta.pl i Handelextra.pl co miesiąc przygotowują własny „koszyk cenowy”, w którym na podstawie paragonów ze sklepów małoformatowych – tych położonych zwykle najbliżej domu – badane są ceny ponad 30 produktów. Oto najnowszy raport, za maj.
Jak wynika z danych CMR, w maju 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 13,5% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 9,1% w porównaniu z majem 2021 r.
Jak wynika z danych CMR, w kwietniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10.9% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 5,4% w porównaniu z kwietniem 2021 r.
W kwietniu rozpoczął się sezon na kawy mrożone RTD (ready to drink), który potrwa do końca lata. Polacy polubili kawę na zimno, która w 2021 r. w sklepach małoformatowych zaliczyła wzrost sprzedanej liczby opakowań aż o 27%.