Mamy już jesień. Jest to czas, kiedy w kategorii alkoholi następuje zmiana sezonu i koniec szczytu sprzedaży największej kategorii alkoholowej, a więc piwa, a zaczyna się wzrost znaczenia, a więc także udziałów wielu kategorii alkoholi mocnych, w tym oczywiście na przykład wódek, zarówno czystych, jak i smakowych.
Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, we wrześniu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10,5% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji wzrosła o 2,5%.
Jak wynika z danych CMR Panel, w sierpniu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o prawie 4% wyższa niż przed rokiem, chociaż liczba transakcji spadła o 7%.
Polscy producenci napojów bezalkoholowych szybko reagują na zmiany przepisów dotyczące ich branży i wypełniają nowe kategorie – zauważa Tomasz Rydzewski, ekspert Centrum Monitorowania Rynku. Komu pomógł podatek od cukru? I jakie sposoby jego ominięcia mają ci producenci, którym zaszkodził? Publikujemy fragment wywiadu z wydania „Forbes” 8/2023.
Jak wynika z danych CMR, w lipcu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o prawie 6% wyższa niż przed rokiem, chociaż liczba transakcji spadła o 4%.
Słabsza pogoda w czerwcu 2023 w porównaniu do ubiegłego roku sprawiła, iż w małych sklepach słabiej sprzedawały się lody impulsowe, piwo i napoje.
Jak wynika z danych CMR Panel, w maju 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 6,5% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 6% w porównaniu z majem 2022 r.
Kostka masła kosztowała w maju przeciętnie 6 zł, podczas gdy rok temu było to 8,35 zł. Taką dość spektakularną obniżkę widać w najnowszym raporcie cenowym Gazeta.pl i Handelextra.pl, który powstaje na podstawie danych CMR.
Średnia wartość jednorazowych zakupów w marcu 2023 r. wynosiła już 23,16 zł, czyli aż o 13% więcej niż przed rokiem, mimo iż średnia liczba opakowań w koszyku była o 4% niższa niż przed rokiem.
Rok do roku tanieje tylko masło, ale miesiąc do miesiąca staniały m.in. mleko, olej i ogórki. Szeroko pojęte napoje są droższe o 15-21%, a to dla nich – popytowo – najlepszy czas w roku.