EN

Artykuł

Artykuł
Jak wygląda sprzedaż kaw mrożonych w małych sklepach w Polsce?
20 maja, 2024

W 2023 roku sklepy małoformatowe do 300 m2 odpowiadały za 45% wartości sprzedaży kategorii kaw mrożonych we wszystkich sklepach w Polsce, co oznacza wzrost o 2 punkty procentowe w porównaniu do roku 2022. Sklepy małoformatowe pozostają więc najważniejszym kanałem sprzedaży dla tej kategorii.

Artykuł
Marzec w sklepach małoformatowych: Wielkanoc i pogoda wpłynęły na wyniki
23 kwietnia, 2024

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w marcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,5% wyższa niż rok wcześniej, za to liczba transakcji spadła o 4,7%.

Artykuł
Sprzedaż w sklepach w lutym 2024: temperatura wpłynęła na wyniki
26 marca, 2024

Jak wynika z danych CMR, w lutym 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,7% wyższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji była nieco wyższa niż rok wcześniej.

Artykuł
Sprzedaż w sklepach w styczniu 2024: Spadki piw i napojów energetyzujących
20 lutego, 2024

Jak wynika z danych CMR, w styczniu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,3% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 8%. Spadają m.in. takie kategorie jak piwa i napoje energetyzujące.

Artykuł
Grudzień w sklepach małoformatowych: Wigilia w niedzielę wpłynęła na obroty
27 stycznia, 2024

Jak wynika z danych CMR, w grudniu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,6% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 5%. Mniejsza niż przed rokiem liczba klientów to w dużej mierze efekt tego, że Wigilia i sylwester, czyli dni wzmożonych ostatnich zakupów uzupełniających przed świętami, w 2023 r. wypadły w niedzielę.

Artykuł
Jednorazowe e-papierosy – przebój sprzedaży 2023
15 stycznia, 2024

Jednorazowe e-papierosy to przebój sprzedaży 2023 roku. W skali dwunastu miesięcy ich sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie, osiągając wartość ok. 2 mld złotych.Swój pochód sprzedażowy w sklepach spożywczych „jednorazówki” zaczęły od placówek niezależnych lub z szyldem tzw. miękkiej franczyzy. Jednak finalnie kluczowe dla ich obrotów stały się sieciowe sklepy convenience, w tym najpopularniejsze sieci sklepów spożywczych do 300 m2, saloników prasowych i stacji benzynowych.

Artykuł
Listopad w sklepach małoformatowych: pogoda wpłynęła na sprzedaż
28 grudnia, 2023

Jak wynika z danych CMR, w listopadzie 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,3% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji spadła o 7%.

Artykuł
Sprzedaż oleju w sklepach w Polsce. Czy ceny poszły w dół?
19 grudnia, 2023

Olej to kolejna – obok masła, o którym pisaliśmy kilka dnia temu – kategoria, o której w ostatnich miesiącach czy też nawet latach było głośno ze względu na zmieniające się ceny. Jak wygląda sytuacja w tej kategorii i jak obecnie kształtują się jej ceny?

Artykuł
Sprzedaż masła w sklepach w Polsce. Jak kształtują się ceny?
15 grudnia, 2023

Masło to jedna z tych kategorii, które w ostatnich miesiącach szczególnie przyciągały uwagę konsumentów ze względu na dynamicznie zmieniające się ceny.  Jak kształtuję się one obecnie i jak wygląda sprzedaż tej kategorii w sklepach?

Artykuł
Jak wygląda sprzedaż napojów w sklepach małoformatowych przed świętami?
12 grudnia, 2023

Szczyt sprzedaży napojów w sklepach małoformatowych przypada oczywiście na miesiące letnie, ale jest to kategoria, która plasuje się w czołówce najczęściej kupowanych grup produktów niezależnie od pory roku, w tym również w okresie przedświątecznym.