Jak wynika z danych CMR, w lutym 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,7% wyższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji była nieco wyższa niż rok wcześniej.
Jak wynika z danych CMR, w styczniu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,3% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 8%. Spadają m.in. takie kategorie jak piwa i napoje energetyzujące.
Jak wynika z danych CMR, w grudniu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,6% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 5%. Mniejsza niż przed rokiem liczba klientów to w dużej mierze efekt tego, że Wigilia i sylwester, czyli dni wzmożonych ostatnich zakupów uzupełniających przed świętami, w 2023 r. wypadły w niedzielę.
Jednorazowe e-papierosy to przebój sprzedaży 2023 roku. W skali dwunastu miesięcy ich sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie, osiągając wartość ok. 2 mld złotych.Swój pochód sprzedażowy w sklepach spożywczych „jednorazówki” zaczęły od placówek niezależnych lub z szyldem tzw. miękkiej franczyzy. Jednak finalnie kluczowe dla ich obrotów stały się sieciowe sklepy convenience, w tym najpopularniejsze sieci sklepów spożywczych do 300 m2, saloników prasowych i stacji benzynowych.
Jak wynika z danych CMR, w listopadzie 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,3% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji spadła o 7%.
Olej to kolejna – obok masła, o którym pisaliśmy kilka dnia temu – kategoria, o której w ostatnich miesiącach czy też nawet latach było głośno ze względu na zmieniające się ceny. Jak wygląda sytuacja w tej kategorii i jak obecnie kształtują się jej ceny?
Masło to jedna z tych kategorii, które w ostatnich miesiącach szczególnie przyciągały uwagę konsumentów ze względu na dynamicznie zmieniające się ceny. Jak kształtuję się one obecnie i jak wygląda sprzedaż tej kategorii w sklepach?
Szczyt sprzedaży napojów w sklepach małoformatowych przypada oczywiście na miesiące letnie, ale jest to kategoria, która plasuje się w czołówce najczęściej kupowanych grup produktów niezależnie od pory roku, w tym również w okresie przedświątecznym.
Mamy już jesień. Jest to czas, kiedy w kategorii alkoholi następuje zmiana sezonu i koniec szczytu sprzedaży największej kategorii alkoholowej, a więc piwa, a zaczyna się wzrost znaczenia, a więc także udziałów wielu kategorii alkoholi mocnych, w tym oczywiście na przykład wódek, zarówno czystych, jak i smakowych.
Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, we wrześniu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10,5% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji wzrosła o 2,5%.