Analiza i raporty

Sprzedaż w sklepach: jak wyglądał sierpień w placówkach małoformatowych?
21 września, 2022Jak wynika z danych CMR, w sierpniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 17,5% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 6,4% w porównaniu z chłodnym sierpniem 2021 r. Wyższe niż przed rokiem temperatury, a także trzy dni długiego weekendu z ładną pogodą przełożyły się na wzrost liczby transakcji w […]

Sprzedaż musów owocowych rośnie o kilkadziesiąt procent. Jakie są przyczyny wzrostów?
28 lipca, 2022Wartość sprzedaży musów owocowych – z pominięciem produktów dla niemowląt – w sklepach małoformatowych do 300 m2 w pierwszym kwartale 2022 roku wzrosła o ponad 41% w stosunku do pierwszego kwartału roku 2021. Jakie są przyczyny tak dużych wzrostów sprzedaży?

CMR dla „Forbes”: Rynek napojów rośnie, bo cały czas rosną ich ceny
25 sierpnia, 2023Polscy producenci napojów bezalkoholowych szybko reagują na zmiany przepisów dotyczące ich branży i wypełniają nowe kategorie – zauważa Tomasz Rydzewski, ekspert Centrum Monitorowania Rynku. Komu pomógł podatek od cukru? I jakie sposoby jego ominięcia mają ci producenci, którym zaszkodził? Publikujemy fragment wywiadu z wydania „Forbes” 8/2023.