Analiza i raporty
Piwo — dlaczego spada sprzedaż tej kategorii w sklepach?
March 25, 2022W materiale powstałym we współpracy z serwisem Wiadomości Spożywcze Joanna Tsuman, analityczka danych w Centrum Monitorowania Rynku, przygląda się powodom spadków sprzedaży piwa w sklepach małoformatowych do 300 m2.
Jednorazowe e-papierosy – przebój sprzedaży 2023
January 15, 2024Jednorazowe e-papierosy to przebój sprzedaży 2023 roku. W skali dwunastu miesięcy ich sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie, osiągając wartość ok. 2 mld złotych.Swój pochód sprzedażowy w sklepach spożywczych „jednorazówki” zaczęły od placówek niezależnych lub z szyldem tzw. miękkiej franczyzy. Jednak finalnie kluczowe dla ich obrotów stały się sieciowe sklepy convenience, w tym najpopularniejsze sieci sklepów spożywczych do 300 m2, saloników prasowych i stacji benzynowych.
Słodycze: Jak wygląda sprzedaż tej kategorii w sklepach małoformatowych?
September 28, 2022Słodycze to duża kategoria w sklepach małoformatowych do 300 mkw. Pod względem wartości sprzedaży plasuje się na czwartym miejscu po alkoholach, produktach tytoniowych i napojach, a jej udziały w wartości sprzedaży w placówkach małego formatu przekraczają 4%. Jednocześnie wartość sprzedaży tej kategorii w I półroczu 2022 r. w porównaniu wzrosła o około 10%.