Analiza i raporty

Kawa mrożona w sklepach małoformatowych – jak wygląda sprzedaż tej kategorii? (Analiza)
19 maja, 2022W kwietniu rozpoczął się sezon na kawy mrożone RTD (ready to drink), który potrwa do końca lata. Polacy polubili kawę na zimno, która w 2021 r. w sklepach małoformatowych zaliczyła wzrost sprzedanej liczby opakowań aż o 27%.

CMR dla „Forbes”: Rynek napojów rośnie, bo cały czas rosną ich ceny
25 sierpnia, 2023Polscy producenci napojów bezalkoholowych szybko reagują na zmiany przepisów dotyczące ich branży i wypełniają nowe kategorie – zauważa Tomasz Rydzewski, ekspert Centrum Monitorowania Rynku. Komu pomógł podatek od cukru? I jakie sposoby jego ominięcia mają ci producenci, którym zaszkodził? Publikujemy fragment wywiadu z wydania „Forbes” 8/2023.

Sprzedaż w sklepach w maju – dzięki wysokiej temperaturze rośnie sprzedaż lodów
15 czerwca, 2024Jak wynika z danych CMR, w maju 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,7% niższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji spadła o około 3%.