EN

Wiedza

Artykuły w prasie specjalistycznej, analizy, nowe inicjatywy

Artykuł
Elżbieta Szarejko: Które kategorie spożywcze rosną w zawrotnym tempie? [podcast]
19 listopada, 2024

Czy są kategorie spożywcze, które rosną po kilkadziesiąt procent? Są. I nie są chwilową modą. Zapraszamy do wysłuchania podcastu „Posłuchaj, co w Handlu” z udziałem Elżbiety Szarejko z CMR.

Artykuł
Wrzesień w sklepach: sprzedaż jakich kategorii rośnie jesienią?
23 października, 2024

Jak wynika z danych CMR, we wrześniu 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2% niższa niż rok wcześniej, natomiast liczba transakcji zmniejszyła się o 9% w porównaniu z wrześniem 2024 r.

Artykuł
Ceny masła znów rosną. Jak duże są podwyżki?
20 września, 2024

W ostatnich tygodniach w sklepach małoformatowych do 300 m2 i supermarketach odnotowujemy zauważalny wzrost cen masła. Z jak dużymi podwyżkami mamy do czynienia?

Artykuł
Sprzedaż w sklepach w lipcu – Euro nie pomogło najważniejszym kategorim
26 sierpnia, 2024

Jak wynika z danych PIH, w lipcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,5% wyższa niż rok wcześniej, natomiast liczba transakcji spadła o ponad 3%.

Artykuł
Napoje roślinne – sprzedaż kategorii w sklepach ciągle rośnie
10 sierpnia, 2024

Kategoria roślinnych zamienników nabiału, choć wciąż relatywnie niewielka, rozwija się z roku na rok. W okresie od kwietnia 2023 roku do marca bieżącego roku wartość jej sprzedaży wzrosła aż o 23% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

Artykuł
Czerwiec w małych sklepach – jakie kategorie rosną, a które spadają?
18 lipca, 2024

Jak wynika z danych CMR, w czerwcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,6% wyższa niż rok wcześniej, ale liczba transakcji spadła o około 4%.

Artykuł
Sery pleśniowe – jak wygląda sprzedaż tej kategorii w sklepach w Polsce?
2 lipca, 2024

Sery pleśniowe to kategoria, dla której najważniejszym kanałem sprzedaży pozostają dyskonty – w 2023 roku odpowiedzialne za 64% wartości sprzedaży całej kategorii. Hipermarkety w tym samym czasie wygenerowały 15%, zaś sklepy małoformatowe do 300 m2 oraz supermarkety 301-2500 m2 odpowiadały łącznie za 21% wartości sprzedaży serów pleśniowych.

Artykuł
Sprzedaż w sklepach w maju – dzięki wysokiej temperaturze rośnie sprzedaż lodów
15 czerwca, 2024

Jak wynika z danych CMR, w maju 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,7% niższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji spadła o około 3%.

Artykuł
Jak wygląda sprzedaż kaw mrożonych w małych sklepach w Polsce?
20 maja, 2024

W 2023 roku sklepy małoformatowe do 300 m2 odpowiadały za 45% wartości sprzedaży kategorii kaw mrożonych we wszystkich sklepach w Polsce, co oznacza wzrost o 2 punkty procentowe w porównaniu do roku 2022. Sklepy małoformatowe pozostają więc najważniejszym kanałem sprzedaży dla tej kategorii.

Artykuł
Marzec w sklepach małoformatowych: Wielkanoc i pogoda wpłynęły na wyniki
23 kwietnia, 2024

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w marcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,5% wyższa niż rok wcześniej, za to liczba transakcji spadła o 4,7%.

YouTube
Rynek słodyczy w Polsce w 2023 – podsumowanie [wideo]
28 marca, 2024

Jak mówi w materiale Wiadomości Spożywczych Magdalena Wilgatek, wg CMR 46% wartości rynku słodyczy generują dyskonty. Co jeszcze warto wiedzieć o tej kategorii? Zapraszamy do obejrzenia materiału.

Artykuł
Sprzedaż w sklepach w lutym 2024: temperatura wpłynęła na wyniki
26 marca, 2024

Jak wynika z danych CMR, w lutym 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,7% wyższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji była nieco wyższa niż rok wcześniej.