Analiza i raporty
Artykuł
Czerwiec w małych sklepach – jakie kategorie rosną, a które spadają?
18 lipca, 2024Jak wynika z danych CMR, w czerwcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,6% wyższa niż rok wcześniej, ale liczba transakcji spadła o około 4%.
Artykuł
Sprzedaż musów owocowych rośnie o kilkadziesiąt procent. Jakie są przyczyny wzrostów?
28 lipca, 2022Wartość sprzedaży musów owocowych – z pominięciem produktów dla niemowląt – w sklepach małoformatowych do 300 m2 w pierwszym kwartale 2022 roku wzrosła o ponad 41% w stosunku do pierwszego kwartału roku 2021. Jakie są przyczyny tak dużych wzrostów sprzedaży?
Artykuł
Wpływ akcyzy na sprzedaż wódki w sklepach małoformatowych
22 marca, 2022„Nabywcy najtańszych wódek najbardziej ograniczyli swoje zakupy, wolumen sprzedaży wódek z segmentu ekonomicznego spadł aż o 17 proc.” – mówi Elżbieta Szarejko, analityk Centrum Monitorowania Rynku w artykule dziennika „Rzeczpospolita”.