Marek Zachalski z CMR dla money.pl: Marki własne coraz popularniejsze
Polacy przekonali się do marek własnych, co pokazują badania. Rosnąca inflacja sprawia, że coraz więcej kupujących wybiera je kosztem produktów najbardziej znanych marek. Jak duże są obecnie udziały marek własnych w sprzedaży?
Marek Zachalski z Centrum Monitorowania Rynku (CMR) w rozmowie z money.pl podkreślił, że choć pandemia, a potem wysoka inflacja zwiększyły zainteresowanie Polaków markami własnymi, to te produkty dobrze radziły sobie już wcześniej.
— Kilka lat temu, pozbawione promowania i marketingu, kojarzone były z produktami drugiej kategorii, ponieważ klienci sugerowali się głównie stosunkowo niską ceną i przeciętnym wyglądem opakowania. Po wielu latach przestały być traktowane po macoszemu. A za sprawą dyskontów i hipermarketów udowodniły, że są pełnowartościowymi produktami, w wielu przypadkach przewyższającymi już jakością średnią rynkową i najpopularniejsze produkty kategorii — stwierdza.
Cały artykuł można przeczytać w serwisie money.pl.