CMR w mediach: Wzrosty sprzedaży cukru w lipcu — ile Polacy wydali na tę kategorię?
Wg danych Centrum Monitorowania Rynku, w lipcu 2022 r. wolumen sprzedaży cukru w sklepach małoformatowych osiągnął rekordowy poziom – 13,3 mln kg. Znacznie większy popyt na cukier to efekt doniesień o brakach dostępności i limitach na ten produkt w dyskontach, a także obaw o dalsze podwyżki.
Jak przyznaje Elżbieta Szarejko z CMR, najmocniej wzrosła sprzedaż zwykłego cukru białego (który odpowiada za 95% wolumenu sprzedaży cukru w tym kanale sprzedaży), ale gorączka cukrowa objęła też cukier trzcinowy, a także cukier puder. Tegoroczny lipiec był jednak wyjątkowy – wolumen sprzedaży cukru był o 83% wyższy niż rok wcześniej i ponad dwa razy wyższy niż w czerwcu 2022 r. Za sprawą podwyżek cen ujęciu wartościowym wzrost wartości sprzedaży cukru był jeszcze wyższy – w lipcu 2022 r. klienci sklepów małoformatowych wydali na ten produkt ponad 73 mln zł, czyli o ponad 3 razy więcej niż rok wcześniej.
— Na co ósmym paragonie pojawiało się 10 lub więcej kilogramów cukru. Przybyło też klientów, którzy przychodzili do sklepu tylko po cukier. W szczycie paniki cukrowej co czwarta osoba kupująca cukier nie sięgała po żadne inne produkty — dodaje Magdalena Wilgatek z CMR.
Więcej na ten temat znajdą państwo na stronie TVN24 oraz w serwisie dlahandlu.pl. O sprawie pisały także serwisy BusinessInsider i Money.pl.