Sprzedaż musów owocowych rośnie o kilkadziesiąt procent. Jakie są przyczyny wzrostów?

musy owocowe sprzedaż w sklepach
Wartość sprzedaży musów owocowych — z pominięciem produktów dla niemowląt — w sklepach małoformatowych do 300 m2 w pierwszym kwartale 2022 roku wzrosła o ponad 41% w stosunku do pierwszego kwartału roku 2021. Jakie są przyczyny tak dużych wzrostów sprzedaży?

Jednym z powodów rosnącej popularności musów owocowych mogła być inwazja Rosji na Ukrainę. Łatwa „pakowność” produktu z pewnością pomagała w jego transporcie. Dodatkowym czynnikiem tak dużego wzrostu było zamknięcie szkół i wprowadzenie trybu nauki zdalnej na początku 2021 roku. W 2022 r., gdy szkoły były już otwarte, a duża część pracowników wróciła do biur, musy owocowe mogą służyć za szybką przekąskę w przerwach.

Obserwując sprzedaż producentów musów owocowych w sklepach małoformatowych do 300 m2 widać zdecydowaną dominację producenta Maspex, który w pierwszym kwartale 2022 roku posiadał około 75% udziałów wartościowych w badanym formacie sklepów.

Musy owocowe klienci mogą znaleźć w prawie 8 na 10 sklepów małoformatowych do 300 m2 i w 97% tych sklepów, w pierwszym kwartale 2022 roku na półce z musami występowały musy od producenta Maspex.

Cały artykuł dostępny jest w serwisie wiadomościspożywcze.pl