Wielkanoc: Jak w tym okresie wygląda sprzedaż majonezu?
Okres Wielkanocy to czas rosnącej sprzedaży majonezu — kategorii produktowej, w której konsumenci mają własne, trudne do zmiany przyzwyczajenia. Choć to kategoria, w której dominuje jeden producent, silne sentymenty wśród kupujących budzą także lokalne marki kojarzone z konkretnym regionem.
– Konsumenci mogą wybierać z trzech wariantów, najczęściej mają do wyboru klasyczne majonezy, o wiele rzadziej majonezy typu light oraz bardzo rzadko majonezy wegańskie – mówi Tomasz Wester z Centrum Monitorowania Rynku.
Według danych CMR 75 proc. rynku należy do firm Winiary (45 proc.), Kielecki (19 proc.) oraz Mosso (8 proc.) i Roleski (4 proc.). Majonez można kupić w dziewięciu na dziesięć sklepach małoformatowych, to majonez light – tylko w co dwudziestym.
Cały artykuł przybliżający, jak wygląda sprzedaż majonezu w Wielkanoc, można przeczytać na stronie internetowej dziennika Rzeczpospolita.