Wpływ akcyzy na sprzedaż wódki w sklepach małoformatowych
Jak wygląda sprzedaż wódki w sklepach małoformatowych? “Nabywcy najtańszych wódek najbardziej ograniczyli swoje zakupy, wolumen sprzedaży wódek z segmentu ekonomicznego spadł aż o 17 proc.” – mówi Elżbieta Szarejko, analityk Centrum Monitorowania Rynku w artykule dziennika “Rzeczpospolita”.
Z danych przygotowanych przez CMR na prośbę „Rzeczpospolitej” wynika, że wprowadzony w 2021 r. podatek “małpkowy”, wspierany przez podwyższoną akcyzę, faktycznie osiągnął swój cel i ograniczył sprzedaż małpek.
Klienci sklepów małoformatowych do 300 m2 kupili aż o 11 proc. mniej wódki ogółem – butelki o pojemności 200 ml zanotowały spadek aż o 30 proc., tzw. “setki” spadły o 23 proc., a pojemności 700 ml – o 12 proc.
Cały artykuł można przeczytać na stronie www dziennika “Rzeczpospolita“.