W sklepach o powierzchni do 300 mkw. piwo stanowi 12 proc. obrotów pod względem wartości i 24 proc. – liczby transakcji – wynika z najnowszych danych CMR. W ujęciu wartościowym wyżej stoją tylko papierosy, ale piwo nie ma sobie równych w liczbie transakcji.
Jak wynika z danych CMR, w grudniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 9,3% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 1,6% w porównaniu z grudniem 2021 r. Sezon grypowy wyraźnie wpłynął na sprzedaż w sklepach w połowie miesiąca.
O wpływie podwyżki akcyzy na alkohole i produkty tytoniowe oraz wprowadzeniu podatku małpkowego, opłaty cukrowej i podatku detalicznego na ceny w 2021 roku opowiada Marek Zachalski, Analityk danych z CMR Odcinek zrealizowany dzięki współpracy z wiadomoscispozywcze.pl